De Adventkerk is de ontmoetingsplek voor een levendige, jonge gemeenschap van christenen. In de Adventkerk is iedereen welkom, en kan iedereen meedoen. ’s Zondags én door de week. Ons kerkgebouw staat in de wijk Kruiskamp, een diverse en dynamische wijk, net buiten de Amersfoortse binnenstad. De leden van onze gemeenschap komen uit heel Amersfoort en uit omliggende dorpen.

kerkdiensten

De kerkdiensten

De zondagse kerkdiensten zijn het hart van ons gemeente-zijn. De liturgie in onze kerkdiensten bevat klassieke en eigentijdse elementen. Centraal staat diepgaande prediking, die de Bijbel onderzoekt, maar ook de brug slaat naar het dagelijks leven. Tijdens de ochtenddienst is er een kinderoppas en kindernevendienst. Na afloop drinken we koffie met elkaar en is er alle ruimte voor ontmoeting.

Open maaltijden

Elke derde woensdag van de maand bent u van 17.30 tot 19.30 uur bij ons uitgenodigd voor een warme maaltijd. U hoeft daarvoor geen lid te zijn van onze kerk, iedereen is zonder aanmelding welkom. De maaltijd wordt bereid door een vaste kookgroep en er zijn geen kosten aan verbonden. Er is een spreker met een korte overdenking als extra ingrediënt van de avond. Ook is er gelegenheid om in een persoonlijk gesprek uw hulpvraag te bespreken, mocht u die hebben. Van harte welkom!

wat-wij-geloven

Alpha-cursus

Op Alpha ontdek je de basis van het christelijk geloof op een laagdrempelige manier. Elke Alpha-bijeenkomst bestaat uit een maaltijd, een inleiding en een kleine groep. Alpha is voor iedereen. Het is de plek waar je jezelf mag zijn, waar je alles mag delen en waar je mag twijfelen. De plek waar je welkom bent en waar alle verhalen samenkomen. Zin om aan te schuiven? Je bent van harte welkom op Alpha. Voor meer informatie en aanmelding mail met alpha@adventkerk.nl.

Verhuur

De Adventkerk verhuurt multifunctionele zalen voor een vergadering, training, symposium, concert, familiefeestje, bruiloft of receptie. De zalenruimte is goed toegankelijk voor mindervaliden en heeft een eigen ingang en gratis parkeerruimte. De zalen zijn van verschillende grootte, variërend van 25 tot 350 m², geschikt voor 15 tot 450 personen. Uiteraard zijn er goede sanitaire voorzieningen en is er een moderne keuken.

verhuur